dimarts, 7 d’abril del 2020

Anem a parlar de matemàtiques i kiwis
Bon dia al·lots, mireu el meu plat blau de casa. He pogut alinear en el diàmetre quatre kiwis. Vaig a proposar-vos un petit joc, i per això és absolutament necessari que imagineu que els quatre kiwis són EXACTAMENT IGUALS.
Aneu contestant les preguntes apuntant la lletra que és cadascuna. No fa falta copiar-ho tot.

FOTO A: quants kiwis hi caben en un plat blau de ca meva?

FOTO B:  quants kiwis hi hauria en aquests dos plats? Imagina que tens un sac ple de kiwis per poder omplir plats.






 FOTO C:  i ara en tres plats?



FOTO D:  i aquí?




FOTO E: i en aquests cinc plats?





Has dit que en cinc plats hi caben 20 kiwis?



Si és així, ENHORABONA, cabrien 20. Però, com ho has fet? Com l’has pensat? Com has arribat a deduir que eren 20?


 Vito ho hagués pensat així:

 1 plat = 4 kiwis
2 plats= 4+4 kiwis = 8kiwis
3 plats= 4+4+4 kiwis = 12 kiwis
4 plats= 4+4+4+4 kiwis = 16 kiwis
5 plats= 4+4+4+4+4 kiwis = 20 kiwis                                                                        


Aquest és el raonament més lògic. En Vito és un ca molt intel·ligent. Però i si te pregunto quants kiwis trobaríem en 15 plats? I quants en 40 plats?
TE PASSARIES HORES SUMANT KIWIS !!!!!!!!!!
I si et confesso que existeix un mega truc per calcular-ho en segons????
És pura màgia.
Pensa a veure si saps quin és.

 Si no ho coneixes encara:
1.- explica al teu pare, a la teva mare o a algun germà o germana gran l’aventura dels kiwis als meus plats.
2.- posa cara d’intriga, aixeca una cella i tanca una mica l’altre ull, i amb veu de locutor de ràdio...
3.- fes-los les mateixes preguntes que t’he fet jo a tu.
4.- toma nota a la llibreta, pren algun apunt sobre les respostes que te donen, fes una foto i envia-me-les al meu correu.
5.- Per cert, què vol dir que he pogut alinear els kiwis en el diàmetre del meu plat?
6.- El dilluns 24 d'abril anunciarem quin és el truc de màgia per saber en 10 segons quants kiwis hi haurà en 40 plats, esper rebre la teva resposta abanç.

Una besada gegant,
Olivia.

PD: records de Vito, que segueix com una regadora.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada